tirsdag 12. november 2019

Er bøker gått ut på dato?

Norske forlag og bokhandlere er bekymret fordi det selges stadig færre bøker i Norge - Er boken gått ut på dato?

Også de kristne forlagene melder om lavere salgstall og utfordringer med å få regnskapet til å gå i pluss. Frihet forlag er nok her i en særstilling siden det er et misjonsforlag hvor verken daglig leder, forfattere eller regnskapsfører mottar lønn.

Dessuten har vi tro på det skrevne ord.  

Bringer frelse
For en stund siden mottok vi melding om at en mann hadde tatt imot frelsen etter å ha lest andaktene i boken "En om dagen".  Dette er en andaktsbok som kanskje først og fremst er beregnet på troende, men Herren brukte denne til frelse.  Dette er ikke den eneste boken som har slike frukter.  Flere av våre utgivelser har lignende tilbakemeldinger.  Men vi har også brukt betydelige midler av vår fortjeneste til evangelisering og misjon.  På den måten har vi nådd mange mennesker både i Norge og utlandet.

Skaper trygghet
Men flere av våre bøker har også hatt en annen virkning.  For en rekke kristne opplever usikkerhet og utrygghet i sin tro.  Her om dagen fikk vi følgende melding (og vi har fått lov til å bringe den videre):  "Jeg er en dame som bor i Osloområdet, og for en par uker siden fikk jeg tilsendt dine to bøker "En vandring gjennom Hebreerbrevet." Jeg har lest fra dem hver dag, - og de har gitt meg så meget. Det kjennes som at du skrev til meg direkte. Jeg ble døpt i en pinsemenighet på 80-tallet, - men falt fra og levde et liv i rus og elendighet. Jeg har nå levd som rusfri i ca 12 år, - og Jesus har vært min trøst. Likevel har det vært vanskelig å kjenne seg verdig fordi jeg gjorde mye galt i rus, - ikke minst måtte jeg prostituere meg for å få penger til dop. Etter å lest dine to bøker har jeg fått fred over at jeg er god nok for Jesus Kristus, - og blitt trøstet og ikke minst fått håp om at jeg er på veien til himmelen. Takket være Jesu offer og nåde. Tusen takk og Gud velsigne deg. "

Hvis ikke slike vitnesbyrd viser tydelig at den kristne formidlingen i bokform ikke har gått ut på dato, da vet ikke jeg.  Det er en stor velsignelse og et takkeemne, når vi får slike tilbakemeldinger til Frihet forlag.  

Leder til sunn tro
Frihet har også utgitt bøker hvor vi setter fingeren på usunn tro.  Det har vært med å lede mennesker bort fra sekter og inn i det kristne fellesskap.  En av disse bøkene handler om "Jesu Kristi Kirke". Forøvrig et underlig navn på en bevegelse som svært få regner for å være en kristen kirke.  Vi vet om flere personer som har lest boken og fått hjelp gjennom det til å forlate bevegelsen og kommet inn i et aktivt kristenliv.

Slik kunne jeg fortsatt
Alle tilbakemeldingene vi får på bøkene våre, er for oss et tegn på at Herren bruker litteraturen til å frelse, gi trygghet og kunnskap, inspirere, korrigere og velsigne. Selvfølgelig er det ikke slik at alle er enig i alt som står i bøkene fra de kristne forlagene.  Men Gud bruker oss likevel.  Jeg skulle ønske alle fikk se og høre de tilbakemeldingene vi får på bøkene. Du ville blitt overrasket!

Vil du være med?
Når jeg ser og opplever hvordan Gud bruker den litteraturen vi har utgitt på Frihet forlag, så synes jeg det er rart at ikke flere bruker bøker aktivt til å velsigne, oppmuntre, gi kunnskap eller i evangelisering.  Jeg håper at disse linjene kan sette deg på tanker om hvordan du kan være med å velsigne andre mennesker med bøker og hefter.  Særlig nå når du skal tenke gjennom gaver du kan gi til familie og venner.  Som et tips kan jeg også avsløre at du nå får gode tilbud på nettsiden til www.frihetforlag.no  Men kjøp gjerne også fra andre forlag.

Uten at du er med oss i dette arbeidet for Kristus, vil vi ikke nå langt.  Vi som utgir bøkene trenger at kristne over hele landet står med oss i dette arbeidet som har så rike frukter.  Vi ber deg ikke om en gave til arbeidet, slik mange andre gjør.  Vi gir deg muligheten til å bruke de redskapene bøker er til å velsigne din familie og dine venner.  Takk for at du står med oss i dette arbeidet.  Må Herren velsigne deg!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar