onsdag 13. juni 2018

Hvem vil gå ?

Da hørte jeg Herrens røst som sa: "Hvem skal Jeg sende, og hvem vil gå for Oss?" Da sa jeg: "Se, her er jeg. Send meg!"  Jes 6:8

Jeg har merket meg at det er en effektiv måte å få folk til å komme med forslag til personer som kan passe til ulike tjenester i Guds menighet.  Metoden er følgende: Gå til en person og spør om vedkommende kunne påta seg en bestemt oppgave.  Da er reaksjonen veldig ofte et forslag på andre personer man kan spør.  Guds menighet lider i dag under det faktum at mange ikke vil gå.  De har så mye annet å være opptatt med.  Dessuten passer selvfølgelig alle andre bedre til oppgaven! 

Herren kaller oss til tjeneste.  Han kaller deg og meg til å være aktive deltagere i Hans menighet.  Ingen er kalt til å sitte på gjerdet.  Alle har vi et kall over vårt liv.  Det er mulig at det er mindre prat om kall i vår tid, men det betyr ikke at Gud ikke kaller.  Han har en plass for deg i sin menighet.  Spørsmålet er ikke om Gud har bruk for meg, men om jeg er villig til å si ”Se, her er jeg. Send meg!”  Men hvordan kan jeg vite om den oppgaven jeg blir spurt om å påta meg er mitt kall, spør noen.  Vel, det er kun en måte å finne ut det på.  Prøv.  Alt for mange har besvart kallet med ordene ”Se her er jeg. Send en annen!”

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar