lørdag 27. oktober 2018

Stolte kristne

Av denne grunn lider jeg også dette. Likevel skammer jeg meg ikke, for jeg vet Hvem jeg er kommet til tro på, og jeg er overbevist om at Han er mektig til å bevare det som er overgitt meg helt til den Dagen.  2. Tim 1:12

Paulus møtte motgang og prøvelser på mange måter, likevel virker det som om han er stolt av sin Herre og Frelser.  Om han er i lenker, fengsel og blir spottet, så skammer han seg ikke.  For Han vet hvem han tror på.   I Rom 1:16 står det: ”For jeg skammer meg ikke over Kristi evangelium, for det er Guds kraft til frelse for hver den som tror, for jøde først og så for greker.”

Uansett hva vi møter i livet, så har vi fått oppleve Jesus Kristus i våre liv.  Det er sikkert mye i våre liv som ikke gir grunn til stolthet, men vi er stolte av Jesus og det Han har gjort.  Vi er takknemlige for at Han har funnet oss, at Han har frelst oss og gitt oss nytt liv. Vi gleder oss over at Kristi evangelium traff oss i hjertet, og frelste oss.  Og vi vet at Han som frelste oss også vil bevare både oss og det Han har overgitt oss, inntil dagen kommer når vår tid på denne jorden er over.  Dette er det ingen grunn til å skamme seg over, tvert imot.  La oss rope det ut til mennesker rundt oss: Jesus Kristus kan frelse og bevare alle som tar imot Ham i tro!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar