søndag 28. oktober 2018

Skammer du deg?

For jeg skammer meg ikke over Kristi evangelium, for det er Guds kraft til frelse for hver den som tror, for jøde først og så for greker.  Rom 1:16

Hvis det er noe i ditt liv du skammer deg over, hva gjør du da?  Jeg tror at du ikke vil fortelle om det til andre mennesker.  Vi prøver å holde det hemmelig, og håper at ingen skal oppdage det.  Men dersom det skulle bli kjent, så forsøker vi å pynte litt på det.  Vi prøver å få det til å høres litt bedre ut enn det egentlig er.  Slik er de fleste av oss.  Men jeg ser at mange oppfører seg på samme måte i forhold til troen og Bibelen.  De forteller sjelden til noen at de er frelst og at de har valgt å leve livet med Jesus.  Hvis samtalen kommer inn på hva Bibelen sier, og det blir kjent at de er kristne, prøver de ofte å gjøre de bibelske sannheter litt mer ”spiselige” for det moderne mennesket.  Det kan se ut for at en del kristne skammer seg over evangeliet.  Når vi prøver å tilpasse Guds ord til vår tid, tar vi kraften ut av evangeliet.  Guds ord vil alltid være utfordrende.  Det er skarpere enn noe tveegget sverd og er dommer over hjertets tanker og motiver (Hebr 4:12).  Vi kristne rammes også av Kristi evangelium, men det er positivt, for det leder oss på rett vei.  Det er ingen grunn til å skamme seg over det som gir liv og frelse for hver den som tror.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar