søndag 11. november 2018

Er det ute med oss ?

Det er Herrens miskunn som er grunnen til at det ikke er ute med oss, for det er ikke slutt på Hans barmhjertighet.  Klag 3:22

Er ikke dette et fantastisk vers?  Det kunne ha stått i et av evangeliene, men det står altså i Klagesangen.  Den som har et forhold til Jesus Kristus og som har tatt imot Ham som sin Frelser og Herre, vil aldri oppleve at det er ute med oss.  Det finnes situasjoner hvor vi kan føle at det er ute med oss, menneskelig sett.  I Hebr. 11 står det om trosheltene.  Vi pleier ikke å lese de siste versene fra vers 35-40 hvor det står om dem som ofret livet og ikke fikk se oppfyllelsen av løftene her i tiden.  Mange av de forfulgte kristne fra den første kristne tid og frem til i dag har vært i samme situasjon.  Kanskje deres motstandere både tenkte og sa at det nå er ute med dem.  Men sannheten er motsatt.  Uansett hva vi møter i livet, så er det ikke ute med den som har satt sin lit til Herren.  Herrens miskunnhet og barmhjertighet bærer oss gjennom alt.  Hans barmhjertighet tar aldri slutt.  Om livet her på jorden tar slutt for oss, så vil Guds barmhjertighet bære oss inn i den evige verden, inn i himmelens glede hvor Herren vil lønne alle dem som måtte lide her i livet på grunn av sin trofasthet mot Hans ord. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar