fredag 6. juli 2018

Trygg i Guds armer

Derfor sier Jeg dere: Vær ikke bekymret for livet deres, hva dere skal spise eller hva dere skal drikke, og heller ikke for legemet, hva dere skal kle dere med. Er ikke livet mer enn maten og legemet mer enn klærne? Se på fuglene i luften, de verken sår, høster eller samler i hus. Likevel gir deres himmelske Far dem mat. Er ikke dere av større verdi enn dem?  Matt 6:25-26

Bekymring – har du kjent på det noen gang?  Herren kjenner oss så godt at Han vet at dette er noe vi opplever alle sammen.  Noen ganger mer enn andre ganger.  Min farfar døde da jeg bare var tre år gammel, men jeg har fått bla i hans gamle og velbrukte Bibel.  Her har han streket under hver gang det står ”frykt ikke,” ”vær ikke bekymret,” og lignende utsagn.  Så har han summert hvor mange ganger det står og kommet fram til 365 ganger.  Jeg har ikke sjekket om det er rett, men vi ser det igjen og igjen gjennom hele Bibelen: Vær ikke bekymret.  Lettere sagt en gjort kanskje.  Men hvor mange ganger har vi ikke bekymret oss unødvendig?  Bekymringen tapper oss for krefter, opptar vår tid og forringer livsgleden.  Dessuten så har vi en Gud som gir oss alt vi trenger.  Den som har tatt imot Jesus Kristus har egentlig ikke noe å bekymre seg over, vi kan legge alt i Hans hender, Han som sørger for oss.  Tenkt for en velsignelse å ha det slik.  Vi kan legge våre liv og våre bekymringer trygt i Jesu armer, for han har omsorg for oss. ”Takk Jesus at mitt liv tilhører deg, og at du kan løfte bort alle mine bekymringer.”

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale.  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar