fredag 13. juli 2018

Jeg tilgir deg !

Og vær gode mot hverandre, vær barmhjertige og tilgi hverandre, slik Gud har tilgitt dere i Kristus. Ef 4:32

Det kan være befriende å høre ordene ”Jeg tilgir deg.”  Vi er mennesker, og det hender at vi sårer hverandre.  Noen ganger sårer vi hverandre uten å mene det, men det finnes også situasjoner hvor vi visste at dette ville såre en vi var glad i.  Det er vondt å være på begge sider av en slik handling, både å bli såret og å være den som har såret et annet menneske.  Det fører fort til harde hjerter.  Så tar vi igjen mot den som har vært stygg med oss, og konfliktene blir større og sårene vondere.  Når vi opplever konflikter og er såret, så trenger vi å tenke oss om både en og to ganger.  Hva fører slike ting til?  Fører det oss nærmere Kristus?  Fører det oss nærmere hverandre?  Nei, tvert imot.  Hardhet og manglende tilgivelse fører heller ingen velsignelse over våre egne liv.  Kanskje du i dag skulle tenke gjennom om det er noen du bør be om tilgivelse?  Av en eller annen grunn er det vanskelig å be om tilgivelse, men det er nødvendig.  Kanskje du i dag overfor Gud og deg selv skal si at det er noen du tilgir.  De har kanskje ikke bedt om tilgivelse en gang, men du tilgir dem likevel.  Tilgivelsen setter deg i frihet og bringer Guds velsignelse over ditt liv.  Ingen har vært mer raus med tilgivelsen enn vår frelser og Herre.  Vi som har blitt tilgitt så mye, hvorfor skulle ikke vi tilgi hverandre?

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar