fredag 11. januar 2019

Jubileum - 20 år !

Jeg syntes jeg hadde hatt en kjempe god bokide, dessuten opplevde jeg at Herren hadde minnet meg på å skrive boken - men ingen norske forlag ville utgi den.  Det skulle bli starten på Frihet forlag.

I dag har Frihet etablert seg som et forlag som utgir bøker som i all hovedsak er skrevet av norske forfattere.  Vi har en mengde bøker i vår katalog, og det kan du se nærmere på i nettbutikken www.frihet.no som nå gir 20% rabatt fordi vi feirer 20 års jubileum i 2019.  

Boken som ble starten på Frihet forlag er boken "Vanskelige vers i Bibelen".  Den ble fort en bestselger, og har solgt mange tusen i Norge.  Den er også oversatt og utgitt på svensk, dansk og engelsk. Da jeg startet forlaget med denne bokutgivelsen, tok jeg opp et personlig lån og avtalte en nedbetalingsplan over 2 år.  Men Herren la sin velsignelse til og boken solgte langt bedre enn jeg hadde håpet.  Etter kun 6 uker var lånet nedbetalt. I mine øyne var dette et under.  På Facebook ligger det et intervju om Frihet som ble sendt på Kanal 10 for et par år siden.  Er du interessert, så klikk her.

I de siste to årene er det bokserien "Kristus i Det Gamle Testamentet" som har vekket interesse og solgt meget godt.  Arbeidet med å utgi bibeltro litteratur har pågått siden den første boken ble utgitt i 1999.  Og mer kommer i tiden fremover.

Allerede tidlig fikk jeg også gelde av å utgi bøker som andre hadde skrevet.  Året etter oppstarten ble det bl.a. utgitt en biografi over sjømannspresten Hans-Jacob Frøen.  Jeg har selv skrevet og utgitt 40 bøker og hefter siden 1999.  Ellers er det altså flere andre som også har fått utgitt bøker gjennom Frihet forlag.  Felles for alle som vi utgir bøker for, er at de må bekrefte at de betrakter Bibelen som Guds Ord til alle mennesker til alle tider.  Ellers kan det være ting vi ser ulikt på, siden Frihets forfattere kommer fra ulike kirkelige sammenhenger.  

Jeg har opplevd tjenesten med forlaget som en stor velsignelse.  I perioder har det også vært krevende.  Men Herren har gitt kraft, veiledning og velsignelse.  Denne velsignelsen og gleden over å spre Guds ord i form av bøker og hefter, har jeg et ønske om at du også skal få del i.  Derfor har Frihet alltid hatt lavere priser på sine bøker enn tilsvarende bøker hos andre forlag.  Nå får du i tillegg 20% rabatt på allerede lave priser.  Jeg håper det kan være med å spre god litteratur enda mer.  

Bildet: Fra vår kjeller, hvor noen av bøkene mellomlagres. Hovedlageret befinner seg litt lengre nord i Gudbrandsdalen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar