onsdag 7. november 2018

Lengsel

Min sjel lengter, ja, tæres av lengsel etter Herrens forgårder. Mitt hjerte og mitt kjød roper etter Den levende Gud.  Salme 84:3

Lengsel etter Gud er en av de positive egenskaper som utvikles hos den som har tatt imot Jesus Kristus.  Vi lengter etter mer av Herren.  Vi lengter etter å få være sammen med Ham, lære Han bedre å kjenne og å gå sammen med Han på livets vei.  Det er denne lengsel som driver oss fremover som kristne.  Når lengselen blir sterk nok, blir du villig til å gå videre med Gud.  Hvis du alltid er tilfreds med det du har så er det jo ingen grunn til å gå videre.  Men lengselen driver oss fremover.  Når Gud virkelig vil noe med ditt og mitt liv, så tror jeg Han sender en sterkere lengsel.  Jeg har opplevd at lengselen har blitt så stor at den nesten gikk over i frustrasjon.  I salme 84:3 stod det om å tæres av lengsel.  Når vi er der, da leter vi også etter Herrens vei videre.  Vi ber Han åpenbare veien for oss.  Vi søker etter en utvei, ut av frustrasjonen og inn i det Gud vil ha oss inn i.  Lengsel er derfor noe positivt.  La oss be om at vi aldri skal miste lengselen etter Gud og lengselen etter å komme videre i livet med Ham.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar