onsdag 11. oktober 2017

Har Det Gamle Testamentet noe å si oss i dag?

Mange synes det er vanskelig å forstå Det Gamle Testamentet.  Noen feiltolker også denne delen av Bibelen.  Jeg har mange ganger hørt mennesker si at det ser nesten ut for at det er en annen Gud i Det Gamle Testamentet enn det er i Det Nye.  De ser ikke det fantastiske vitnesbyrdet hele Bibelen har om Jesus Kristus, frelsen, nåden og evangeliet.

I tre bøker om "Kristus i Det Gamle Testamentet" har jeg forsøkt å vise nettopp hvordan denne delen av Bibelen har en klar og tydelig åpenbaring av både Jesus Kristus og evangeliet om Guds nåde.  Vitnesbyrdet om Jesus og Hans verk for oss, finnes i alle Bibelens bøker.  Fra perm til perm finner vi Jesus.

Når den tredje boken nå er klar, kan du lese om Kristus i samtlige av Det Gamle Testamentets 39 bøker.  Det har vært en spennende reise for meg å skrive om dette, og jeg har fått mange tilbakemeldinger fra dem som har lest det jeg har skrevet.  Mange forteller om et nytt forhold til Det Gamle Testamentet.  Det gleder meg !

Det som overrasker mange er hvor detaljert det fortelles om den kommende Messias (Kristus er en gresk oversettelse av det hebraiske ordet "Messias" og er en tittel, ikke et navn). En av bøkene i Det Gamle Testamentet er så detaljert om alt fra Jesu fødsel, tjeneste, død og oppstandelse - at den har blitt kalt for det femte evangeliet.    

Det at nesten 100 personer hadde forhåndsbestilt den siste av disse tre bøkene forteller noe om hvordan de har opplevd de to første.  Det er derfor en glede å få presentere denne tredje og siste boken i trilogien om Kristus i Det Gamle Testamentet.  Dersom du ønsker å kjøpe disse bøkene, kan dee bestilles på Frihets nettbutikk her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar