tirsdag 31. oktober 2017

Kidnappet


Han som gav Seg Selv som en løsepenge for alle, vitnesbyrdet i rette tid.  1. Tim 2:6

Av og til hører vi om kidnapping av mennesker.  Det kan være opprørsgrupper som har tatt hjelpearbeidere til fange for å få løsepenger for fangene. Eller det kan være andre kjeltringer som er ute etter penger.  Den onde har på mange måter kidnappet mennesker med sin synd og ondskap.  Menneskene ble lurt og kidnappet fra sin himmelske Far.  Forskjellen er imidlertid at vi mennesker har latt oss lure, og gikk frivillig inn i dette fangenskapet.  Først etter hvert oppdaget mange den ondskap vi nå lever under.  Men det var en som gav seg selv som løsepenge, for å løse oss ut av ondskapens fangenskap.  Ingen behøver lenger å være den ondes fange.  Jesus Kristus gav seg selv som løsepenge, så du og jeg kan gå fri.  Han gjorde det av egen fri vilje, i kjærlighet.  Ingen kan ta Mitt liv, sier Han i Joh 10:18 ”Ingen tar det fra Meg, men Jeg gir det av Meg Selv. Jeg har makt til å sette det til, og Jeg har makt til å ta det igjen."  Vitnesbyrdet om denne frigjøring fra fangenskap, gir Han nå til oss.  Et vitnesbyrd som har kommet akkurat i rette tid, slik at vi kan bli frelst og fri i all evighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar