onsdag 25. oktober 2017

Jesu ord


Den som ikke elsker Meg, holder ikke Mine ord. Og ordet som dere hører, er ikke Mitt, men Faderens, Han som har sendt Meg.  Joh 14:24

Noen ganger møter vi mennesker med skyhøye bekjennelser.  Hvis man lytter til det de sier, så gir de inntrykk av at de er minst like lydhøre for Guds ledelse som Jesus var.  Ofte er sannheten litt annerledes.  I møte med Jesu ord må vi nok innrømme alle sammen av vi ikke strekker til.  Ydmykhet er kanskje ikke det som preger samfunnet, men det burde prege enhver troende.  Den som virkelig har møtt Guds sønn, har en klar forståelse av at vi har mye å strekke oss etter.  Jesus sier her noe om oss, og om å følge Hans ord.  Det kan være skremmende å høre enkelte kristne dele sine tanker om Jesu ord.  ”Vi vet bedre i dag” var det en predikant som sa til meg en gang – med henvisning til Jesu ord i Bibelen.  Vet vi bedre i dag?  Vet vi bedre enn Gud, den Allmektige?  Vet vi bedre enn den fullkomne Herre og Frelser?  Noen ganger er menneskelig hovmod så stort at det skygger for Guds tale.  Det Jesus sier her er at når vi ikke holder Hans ord, så elsker vi Ham heller ikke.  Vårt liv viser om vi elsker Kristus.  Jeg kjenner at jeg har noe å be om tilgivelse for her, for det er ikke alltid jeg har klart å holde Hans ord.  Men min bekjennelse skal alltid være at jeg vil holde Hans ord høyt.  Jeg vil strekke meg etter Han og det Han gir meg gjennom sitt ord.  For det er Hans ord som gir lys på livsveien, Salme 119:105

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar