tirsdag 24. oktober 2017

Satt på vent


”Også evigheten har jeg lagt ned i deres hjerte.” Fork 3:11

Jeg er av dem som misliker å bli ”satt på vent” når jeg ringer ulike kontorer og forretninger.  Så sitter jeg der og venter, uten at noe skjer.  En gang jeg var ute å fløy, reagerte jeg på at det tok så lang tid å lande. Da kom kapteinen over høytaleren og fortalte at vi var ”satt på vent” og måtte sirkle litt rundt for å vente på klarsignal til å lande.

Noen ganger kan vi oppleve livet på samme måte.  Det er akkurat som om vi sitter ”på vent.”  Det skjer ingen ting, eller kanskje det er det samme som skjer hele tiden – vi sirkler rundt.  Men vi vil noe mer, vi vil videre i livet.  Vi kan være med på mange aktiviteter, som arbeid, skole, hobbyer osv. men vi vil noe mer.  Vet du hvorfor det er slik?  Du er skapt til mer – mye mer.  Du har fått evigheten nedlagt i ditt hjerte, da er du ikke fornøyd med de ting som tar slutt.  Å fylle livet med jordiske ting er ikke nok.  Vi er skapt for mer.  Salme 37:4 sier: ”Gled deg stort i Herren, så skal Han gi deg etter ditt hjertes ønsker.” 

Vi kan ønske oss mange ting, både penger og bedre jobb kanskje, men det er ikke dette Bibelen snakker om.  For dette er ønsker du har i ditt hode. Bibelen snakker om ditt hjerte – hva har du der?  Evigheten er lagt ned i ditt hjerte. Gud vil gi deg det som har evighetsverdi.  Han gir deg klarsignal til ”å lande” i den plan Han har for ditt liv.  Å oppfylle Guds plan og hensikt med livet, metter vår lengsel. Vil du fortsette å leve på vent, eller vil du gå inn i Guds plan for ditt liv? 

Andaktene er hentet fra boken "En om dagen", som du kan bestille her. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar