søndag 3. desember 2017

Åndens frukt


Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, vennlighet, godhet, trofasthet, saktmodighet, selvtukt. Loven er ikke imot slike.  Gal 5:22-23

Det er litt av en liste!  Alt dette er Åndens frukt.  Jeg er glad for at det ikke står at det er min frukt, for jeg tror nok jeg har noe å strekke meg mot her.  Dette er ikke noe som skal være en frukt av mitt strev og arbeid.  Dette er hva Ånden gjør i et menneske som har valgt å slippe Ånden til.  Det er Guds Ånd som arbeider i oss, og skaper frukt i våre liv.  Når Den Hellige Ånd får arbeide i våre liv, opplever vi at kjærligheten både til Gud og mennesker vokser.  Vi opplever større glede og fred, osv.  Det er prosesser som pågår kontinuerlig i våre liv.  Så opplever vi alle at vi ikke strekker til på de fleste av disse områdene.  Vi kan kjenne på manglende kjærlighet og på ufred.  Løsningen på dette er ikke å arbeide med seg selv, streve for å bli fullkommen.  Løsningen er å slippe Guds Ånd til.  Vi må åpne våre hjerter for Ham, så vil Han arbeide i oss.  Frukten av Hans arbeid i oss er kjærlighet, glede, fred, langmodighet, vennlighet, godhet, trofasthet, saktmodighet og selvtukt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar