tirsdag 5. desember 2017

Grunnfeste kallet


Derfor, brødre, skal dere være enda mer ivrige etter å gjøre deres kall og utvelgelse fast. For hvis dere gjør alt dette, skal dere aldri noen sinne snuble.  2. Peter 1:1

Det er viktig at vi grunnfester troen og kallet i våre liv.  Fil 2:12 snakker om å arbeide på frelsen.  Det handler selvfølgelig ikke om at noen av oss kan legge til noe, eller gjøre noe, for å tilegne oss frelsen.  Jesus har gjort det som skal gjøres for at vi skal kunne bli frelst.  Det eneste vi kan gjøre er å si ja til Hans kall.  Men vi kan arbeide slik at vi styrker troen og kallet i våre hjerter.  Det er vondt når mennesker som har vært kristne i mange år fortsatt sliter med frelsesvissheten.  De føler seg ikke sikre på at de er frelst.  Men hvis vi er ivrige etter å gjøre kallet og utvelgelsen fast, så vil vi også bli trygge i det faktum at frelsen holder.  Jesu gjerning i oss er solid og vi kan hvile i det Han har gjort.  Hvordan kan du bygge en fast grunn for din tro?  Ved å ha et levende forhold til Jesus, være en del av fellesskapet i Guds menighet, gjennom å tilegne seg Guds ord og i lydighet handle på det du ser i Ordet.  Dette er med å bygge noe i ditt hjerte.  Du grunnfester troen og kallet, slik at du kjenner vissheten også når den onde vil forsøke å så tvil i ditt hjerte. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar