lørdag 9. desember 2017

Hjertetranspantasjon


Så skal Jeg gi dem ett hjerte, og Jeg skal gi en ny ånd i deres indre. Jeg skal ta steinhjertet bort fra deres kjød og gi dem et hjerte av kjød,  Esek 11:19

Jeg hørte for noen år siden en lege fortelle om hvordan han og hans team var de første i Amerika som utførte en vellykket hjertetransplantasjon.  De hadde mange tanker om hva som kunne skje, men operasjonen ble vellykket.  Hjertet tålte berøring av menneskehender, og det gav nytt liv til pasienten som var i desperat behov av nytt hjerte.  Men for å få nytt hjerte, må noen dø.  Deres død kan da gi liv til et annet menneske.

Vår tids mennesker har også et desperat behov for nytt hjerte.  Vår store lege står klar til å gi oss nye hjerter.  Han vil ta ut steinhjertet, det harde og uforsonlige i oss, og bytte det ut med et mykere hjerte.  Et hjerte som har kjærlighet til Gud og til mennesker rundt oss.  Han som døde for at vi skulle få nytt hjerte, døde i kjærlighet til oss.  Hans død gir oss liv. Jeg håper du har opplevd denne hjertetransplantasjonen.  Hvis ikke, så er du bare en bønn unna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar