mandag 27. november 2017

En sunn tro


Hvis noen kommer til dere og ikke fører denne læren, da skal dere verken ta imot ham i huset eller hilse ham velkommen. For den som hilser ham velkommen, blir delaktig i hans onde gjerninger.  2. Joh 1:10-11

Lære er noe som mange ikke tenker så mye over.  Bare vi har det trivelig sammen, så må vi tåle at vi ikke ser likt på ting.  En undersøkelse fra USA viste nylig at 25% av de som regner seg som kristne også mente at Jesus gjorde synd.  Er lære viktig?  Jeg hørte om en misjonær som ble kalt hjem fra et misjonsarbeid hun hadde kall fra Gud til å utføre.  Menigheten som hadde sendt henne ut kunne ikke støtte henne, siden hun ikke talte i tunger.  Jeg har hørt helbredelsespredikanter si at helbredelsen ligger i forsoningen, og for å bli frisk må vi ta imot forsoningsverket.  I klartekst betyr det at en som er syk ikke har tilegnet seg forsoningen mellom Gud og menneske, og derfor mangler frelsen.  Betyr lære noe?  Feil lære fører oss bort fra Guds ord, og kan også lett føre til personlige tragedier.  I verste fall fratar vi mennesker frelsesvisshet og troen på en god Gud.  Det er derfor Guds ord igjen og igjen setter fokus på hvor viktig det er for oss å holde fast ved en sunn kristen tro.  Vi skal avvise dem som forkynner noe annet, slik at de ikke smitter oss eller menigheten med sin vranglære.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar