tirsdag 14. november 2017

Snø og ull


Kom nå, og la oss gå i rette med hverandre, sier Herren: Om deres synder er som skarlagen, skal de bli hvite som snø. Om de er røde som purpur, skal de bli som den hvite ull.  Jes 1:18

Hvis Herren ville gå i rette med oss i en rettssak, ville utfallet vært gitt på forhånd.  Han ville vinne suverent.  Vårt nederlag ville være så tydelig at det ikke var nødvendig med lange rettsforhandlinger for noen av oss.  Likevel sier Herren at vi skal gå frikjent fra dommen.  Om syndene er som skarlagen, skal de bli vite som snø.  Er syndene som purpur, skal de bli som den hvite ull.  Fullstendig renset og frikjent.  Hvordan skjer dette?  Jo, alle som har ikledd seg Kristus, står foran Guds trone i Jesu skikkelse.  Når Gud, som den store dommer, ser oss, så ser Han Kristus.  Vår synd, uansett hvor stor den er, henger igjen på korset.  Den er spikret fast, død og begravet gjennom Jesu offer for deg og meg.  Han tok både vår synd og vår skyld.  Vi er ikke bare benådet, men vi står rene fremfor Gud, som om vi aldri hadde gjort noe galt.  Så suveren er Guds nåde.  I dag aner vi at dette er av stor betydning, men en dag vil det virkelig gå opp for oss hvor stort dette er.  Da kommer vi til å bøye våre knær fremfor Ham som gjorde dette for oss.  Hvert kne skal bøye seg for Han.  Vi vil kjenne på mer enn takknemlighet, mer enn lovprisning og mer enn tilbedelse for Hans nåde mot oss og Hans kjærlighet til oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar