onsdag 8. november 2017

Skammer Jesus seg over deg?


For den som skammer seg over Meg og Mine ord i denne troløse og syndige slekt, ham skal også Menneskesønnen skamme seg over når Han kommer i Sin Fars herlighet med de hellige englene.  Mark 8:38

Jeg har flere ganger opplevd situasjoner hvor det har vært vanskelig å holde fram Jesu ord.  Som regel har dette vært i møte med mennesker som omtaler seg selv som kristne.  For de fleste ufrelste forstår at dersom vi tror på en levende Gud, som også har gitt oss Bibelen, så må vi forkynne og leve etter den.  Enkelte kristne derimot ser ut for å ha vanskeligheter med akkurat dette. Jeg har opplevd å sitere Bibelen for disse menneskene, for deretter å ha blitt kalt uintelligent og utrolig gammeldags.  Jeg har selvfølgelig ikke lyst til å ha et slikt stempel på meg, men jeg vet om noe som er verre.  Det er om min Frelser og Herre skulle skamme seg over meg fordi jeg ikke løftet fram Hans ord.  For i en tid hvor Jesus og Hans ord ikke er ”in,” er det lett å la være å forkynne om Han som frelser og løser oss fra synd og egoisme.  Det kan være lettere å akseptere samboerskap i stedet for å forkynne 1. Kor 7:1-2 + 9.  Det kan være lettere å akseptere homofili enn å forkynne Rom 1:26-27 og 1. Kor 6:9-10 – for å nevne et par aktuelle eksempler.  Men ”jeg skammer meg ikke over Kristi evangelium, for det er Guds kraft til frelse for hver den som tror,” Rom 1:16. Jesus selv sier: ”Skriften kan ikke gjøres ugyldig,” Joh 10:35.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar