søndag 12. november 2017

Jeg skal be for deg


Og jeg, må det være langt fra meg å synde mot Herren ved å slutte å be for dere. Men jeg skal lære dere den gode og den rette vei.  1. Sam 12:23

En viktig oppgave som alle troende kan gå inn i, er forbønnens tjeneste.  Det er ganske sterkt når profeten Samuel faktisk kaller det å unnlate å be for synd.  Men han hadde sett hvor viktig forbønnen var, og han hadde kjent kallet fra Gud til å be for, og veilede sitt folk.  Jeg lover av og til mennesker at jeg skal be for dem. Da noterer jeg ned dette, for jeg vet at hukommelsen er skrøpelig. Jeg ønsker å være til å stole på, også når det gjelder forbønnen.  Noen kristne har lange lister med navn som de ber for både en og to ganger om dagen.  Jeg tror at dersom vi hadde sett med våre øyne hva som skjer i den åndelige verden når vi folder våre hender i bønn, da hadde vi bedt enda mer.  For noen ganger føler vi at våre bønner ikke har noen hensikt, eller det blir ikke som vi hadde tenkt, men det skjer alltid noe der kristne mennesker ber.  Så ta imot kallet fra Gud til å være en forbeder.  En som løfter opp mennesker i sine bønner.  Be om frelse, om beskyttelse, om velsignelse.  Gjennom ditt liv som forbeder, vil du også lære andre å gå den gode og rette bønnens vei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar