lørdag 14. juli 2018

Korsfestet med Kristus

Jeg er blitt korsfestet med Kristus. Det er ikke lenger jeg som lever, men Kristus lever i meg. Og det livet som jeg nå lever i kjødet, lever jeg i tro på Guds Sønn, Han som elsket meg og gav Seg Selv for meg. Gal 2:20

Det er en sterk bekjennelse vi leser her - korsfestet med Kristus.  Omvendelsen til Kristus er så altomfattende at vårt eget liv, det som er underlagt vår egen vilje og egoisme, er korsfestet.  Vi lever ikke lengre det gamle livet, det er dødt.  Nå er det Kristus som lever i oss.  Vårt liv er underlagt Hans plan og vilje.  At Kristus er Herre, betyr at Han bestemmer.  Hva du synes er rett, hva du synes passer, eller hva du mener er ikke lengre relevant.  For det er Kristi liv som leves ut i det mennesket som har tatt imot Han som sin Frelser og Herre.  Vi lever ikke lengre vårt eget liv, men vi lever våre liv i Kristus, i tro på Guds Sønn.  Hvis vi inntar meninger og holdninger som ikke er i overensstemmelse med Hans ord, så viser det at vi ikke er korsfestet med Kristus.  Vi lever i stedet selv, og vil selv bestemme.  I Romerne 6 blir dåpen beskrevet som en begravelse.  Det gamle mennesket som ble korsfestet med Kristus, er dødt og begravet i dåpen.  Så får vi stå opp til et nytt liv med Kristus som vår Herre og vårt alt.  Evangeliet er radikalt og utfordrende.  Er du korsfestet med Kristus?

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar