onsdag 18. juli 2018

Himmelen

Men jeg så ikke noe tempel i den, for Herren Gud, Den Allmektige, og Lammet er dens tempel. Og Staden har ikke bruk for solen eller månen til å skinne i den, for Guds herlighet opplyste den. Lammet er dens lys. Og de frelstes folkeslag skal vandre i dens lys, og kongene på jorden fører sin herlighet og ære inn i den. Dens porter skal aldri være stengt om dagen. Natt skal det ikke være der.  Åp 21:22-25

Jeg har ofte tenkt at det er rart at Bibelen ikke gir oss mer informasjon om himmelen. Det er jo der vi skal tilbringe det meste av vårt liv.  Den tiden vi er her nede på jorden er bare et lite øyeblikk, sammenlignet med evigheten.  Når Johannes skal prøve å sette ord på den visjonen Herren ga ham av himmelen, henter han fram de flotteste ord han kjenner.  Gull, jaspis, safir, smaragd, perler, osv. (v. 18-21). Likevel sitter vi med en følelse av at dette bare er jordiske bilder på den virkelighet som en dag møter oss.  Vi skal få leve i Guds lys.  Et lys som ikke bare er fravær av mørke.  Det er det lys som lyser opp hjerter og tanker.  Mørke tanker og mørke følelser viker for Guds lys.  Vi får også lys over ting vi ikke forstod her nede.  Der blir det ingen sykdom, ingen død, ingen sorg, ingen smerte, ingen synd – bare glede, fred, kjærlighet, godhet og nåde.  Gud vil vise sin fulle herlighet.  Den dagen vi kommer til Guds himmel, vil vi forstå hvorfor det ble så vanskelig å finne ordene her nede.  For det overgår alt.  Men husk; dette stedet er gjort klart for alle dem som elsker Herren, og har fått sitt navn i Livets bok, ingen andre slipper inn (Åp 21:27).   

 Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar