torsdag 9. august 2018

Forkynn Hans gjerninger

Pris Herren! Påkall Hans navn! Gjør Hans gjerninger kjent blant folkene!  Syng for Ham, lovsyng ham! Forkynn alle Hans underfulle gjerninger!  1. Krøn 16:8-9

Ligner ikke dette bibelverset på en misjonsbefaling?  Vi kaller gjerne Matt 28:18-20 for Misjonsbefalingen.  Men Bibelen er full av oppfordringer til å forkynne Jesus Kristus og gjøre Guds gjerninger kjent. 

Gjennom bønn og lovprisning istandsetter Han oss til å forkynne Hans gjerninger.  Etter å ha gjort Hans gjerninger kjent blant folk vi omgås, så kan vi synge og lovsynge Ham!  Det står ikke at vi skal gjøre det på grunn av at vårt vitnesbyrd gav så store frukter.  Nei, vi skal synge for Ham uansett.  Først og fremst fordi Han vil høre vår lovprisning, men også fordi det uttrykker hva du og jeg har i våre hjerter.  Vi kjenner en takknemlighet til Gud for alt Han har gjort.  Det skulle bare mangle om ikke det skulle komme til uttrykk.  Det handler om å gi Han ære både i ord og toner.  Så forteller Bibelen oss at ”det hjertet flyter over av, det taler munnen,” Luk 6:45.  Å forkynne Hans underfulle gjerninger handler derfor bare om å slippe ut det du har i ditt hjerte. La andre få høre om det du har opplevd med Herren.  Det Jesus har gjort i ditt liv, og for hele verden.  Gjør Hans gjerninger kjent!

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar