søndag 12. august 2018

Det er bedre å være to

Det er bedre å være to enn én, for de får en god belønning for sitt strev. For hvis de faller, vil den ene reise opp sin venn. Men ve den som er alene når han faller, for han har ingen annen til å reise seg opp igjen. Fork 4:9-10

Få vers i Bibelen understreker viktigheten av fellesskapet så sterkt som dette verset.  Vi trenger hverandre.  Du trenger støtte for din tro og livsvandring, på samme måte som andre trenger din støtte.  Dette gjelder egentlig på alle områder av livet.  Vi trenger hverandre.  Dette møter vi flere ganger i Bibelen. Gud skapte ikke Adam til å være alene, men Han gav ham Eva for at han skulle ha en ved sin side som var hans like.  Når Jesus sender ut disiplene for å forkynne, sender han dem ut to og to.  De skulle støtte hverandre og hjelpe hverandre.  Det er Jesus selv som har startet den kristne menighet her på jorden, for at vi skal ha fellesskap og støtte hverandre.  Det å falle kan være så mangt.  Det kan være å falle fra Jesu Kristi lære, fordi vi har vært under feil påvirkning.  Det kan handle om moralske fall, eller hovmod og egoisme.  Vi trenger hverandre både for å veilede, støtte og oppmuntre.  Det er Herren som har bestemt at det skal være slik, så da kan du vite at det ikke er Hans vilje at du skal være alene.  Det er andre krefter som vil skille deg ut fra flokken av de troende, fordi disse krefter vet at alene blir du svak og lettere kan ledes til fall.

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar