lørdag 25. august 2018

Herren fryder seg over deg !

Herren din Gud er i din midte, Han er Den Mektige som frelser. Han skal fryde Seg over deg med glede. I Sin kjærlighet gir Han deg hvile, Han fryder Seg over deg med jubel. Sef 3:17

Les gjerne verset ovenfor en gang til.  Er det ikke fantastisk?  Den Allmektige Gud, Han som frelser, Han som har skapt himmel og jord, fryder seg over deg.  ”Er det noe å fryde seg over?” kan vi tenke.  Guds svar på det er; ”Ja, jeg fryder meg over deg med jubel.”  Legg merke til hva det er Herren fryder seg over.  Han fryder seg ikke over alt du har gjort.  At du har levd så perfekt i alt.  At du aldri har sagt noe stygt, og alltid fulgt Hans ledelse.  Det er ikke hva du har gjort eller ikke gjort som er årsaken til Herrens glede.  Det er deg Han gleder seg over.  Du er ikke hva du gjør.  Du er Guds barn, skapt i Hans bilde.  Du har en egenverdi, uavhengig av hva du gjør.  Det er dette Herren fryder seg over – det du er.  Hvis det er våre gjerninger som framkaller denne gleden, så ville det jo være slik at Herren ikke kan glede seg over oss når vi på grunn av sykdom eller alderdom ikke kan gjøre så mye.  Derfor er det befriende at Herren setter fokus på den vi er.  Han gleder seg, og viser oss sin kjærlighet.  Han vil også gi hvile til deg som strever, styrke deg og gi deg ny kraft. Vi har en fantastisk Gud.  Jeg kjenner at jeg fryder meg over Ham også.  

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar