mandag 6. august 2018

Tegn, under og mirakler er ikke tegn på tro

Hvert tre som ikke bærer god frukt, blir hogd ned og kastet på ilden. Derfor skal dere kjenne dem på fruktene. Ikke alle som sier til Meg: "Herre, Herre," skal komme inn i himlenes rike, men den som gjør Min himmelske Fars vilje. Mange skal si til Meg på den dag: "Herre, Herre, har vi ikke profetert i Ditt navn, drevet ut demoner i Ditt navn og gjort mange kraftige gjerninger i Ditt navn?" Men da skal Jeg bekjenne for dem: "Jeg har aldri kjent dere. Gå bort fra Meg, dere som driver med lovløshet!"  Matt 7:19-23

Nok en gang minnes vi på livets og troens alvor.  Det gjelder å velge den rette vei, ikke den letteste.  Det gjelder å lytte til den rette forkynnelsen, ikke den mest populære.  Det gjelder å ha det rette forhold til Jesus Kristus, ikke å kunne vise til tegn og under.  Om vi kan viser til både tegn og under, demonutdrivelser og profetier, så er det ikke det som avgjør vårt forhold til Gud.  Alt dette er vel og bra, men det er kjærligheten til Kristus som er det viktige.  Vi mennesker lar oss fort imponere av det spektakulære, det ekstraordinære, men det holder ikke i Guds rike.  Bibelen omtaler alle disse fenomener som en del av den første kristne menighets virke, men likevel så sier Herren at Han ikke kjenner dem.  Det står også at falske profeter skal gjøre slike ting i endetiden. Hvilke frukter er det da vi skal se etter, for ikke å bli ledet vill av falske profeter?  Det mennesket som har gjort Jesus til sin Herre og Frelser, og som går Hans ærend, kjennetegnes av kjærlighet til Gud, til Hans ord og medmennesker.  Det er frukten vi må se etter.  Les 1. Joh 3:18-19.

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale

2 kommentarer:

  1. Å dette sier Jesus...kastes på ILDEN...Hvem er det? Det er mange dessverre, sier Jesus...

    SvarSlett
  2. ............….blir hogd ned og kastet på ilden.. Å hvem er det? Det er mange sier Jesus. Dessverre.

    SvarSlett