mandag 11. juni 2018

Er du evig frelst

Jeg gir dem evig liv, og de skal aldri i evighet gå fortapt. Heller ikke skal noen rive dem ut av Min hånd. Joh 10:28

Har du tenkt på hvor lenge et evig liv varer?  En av de norske bibeloversettelsene bruker betegnelsen ”evigvarende liv.”  Hvis du har mottatt evig liv, kan du da i neste omgang si at det varte i kun en uke eller ett år?  Spørsmålet om vår evige frelse utfordrer vår tanke.  For nåden er så stor og rik at den sprenger våre menneskelige forestillinger.  En evig frelse varer evig, så enkelt er det.  Hvis den ikke varer evig, hvis den bare varer noen uker eller år, da er det ikke en evig frelse og Bibelen er ikke til å stole på.  I neste del av setningen står det at vi aldri i evighet skal gå fortapt.  Hva betyr det?  Når kan du eller jeg gå fortapt, hvis vi har tatt imot frelsen?  Hva kan jeg gjøre for å gå fortapt?  Det står faktisk at vi aldri i evighet skal gå fortapt.  Om jeg synder akkurat i det øyeblikket jeg dør eller Jesus kommer igjen, vil jeg da gå fortapt eller er jeg også da omsluttet av den uforståelige grenseløse nåden?  Hvis du har mottatt frelsen, hva er det da som kan rive deg ut av Guds hånd?  I dag ville jeg understreke hvor solid Jesu verk er i oss.  Det er nok det som Jesus gjorde.  Les gjerne også Rom 8:31-39.  

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar