onsdag 9. mai 2018

Å svikte forsamlingen

Og la oss se til hverandre for å tilskynde til kjærlighet og gode gjerninger. Og la oss ikke svikte vår egen forsamling, slik noen pleier å gjøre, men la oss formane hverandre, og det så mye mer som dere ser at Dagen nærmer seg.  Hebr 10:24-25

Jo nærmere enden på denne tidsalder vi kommer, jo viktigere blir det å oppmuntre hverandre både til kjærlighet og gode gjerninger.  Mange kristne har valgt å holde seg borte fra sin forsamling, eller velger å gjøre ”gjesteopptreden” en sjelden gang.  En annen bibeloversettelse sier at vi ikke skal holde oss borte når vår menighet samles (78-overs.).  Trofasthet mot Gud handler om ditt forhold til Jesu legeme på jord, menigheten.  Her taler Herren til oss og sier at dette blir viktigere nå når vi ser at Herrens dag nærmer seg.  Vi skal formane hverandre, og oppmuntre hverandre, til å ta troen på alvor.  Vi skal være med å løfte fram Guds menighet.  Vis verden rundt deg at Kristus betyr så mye for deg, at du ikke kan holde deg borte når Kristi legeme er samlet.  Samtidig vet vi at i fellesskapet av de troende blir vi også korrigert, slik at vi kan holde oss nær til sentrum av den kristne troen og ikke havner på sære sidespor av troen.  Vi har vel alle møtt mennesker som er spesialister på sære og mindre viktige ting, ting som de gjør til en hovedsak.  Alle trenger vi fellesskapet for å bli bevart fra slikt.

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar