fredag 25. mai 2018

Gratis

For ingenting har dere fått det, for ingenting skal dere gi det videre. Matt 10:8

Frelsen og livet med Gud har ikke kostet deg noe annet enn at du sa ja-takk til Jesus Kristus.  Det var en gave fra himmelen.  Du tok imot og fikk oppleve at du er tilgitt, du er fri og du tilhører den evige Gud.  Det er så stort det som skjer med et menneske som velger Jesus, at jeg tror det er vanskelig for oss å forstå dette i hele sin bredde.  Men vi har forstått at det er det største som kan skje oss.  Det er ikke meningen at du skal holde dette for deg selv.  Jesus oppfordrer oss mange ganger til å gi det videre.  Her i Matt 10, i Misjonsbefalingen, og mange andre steder i Bibelen blir vi oppfordret til det samme; Gi det videre!  I kristen sammenheng møter vi ofte tips og ideer for hvordan vi kan bringe det videre.  Noen ivrer for bestemte metoder og teknikker og sier: ”Si det på denne måten, og mennesker skal bli frelst!” ”Slik må du iallfall ikke si det!” sier andre.  Det er like mange råd om hvordan vi skal vitne om Jesus, som det er kjerringråd for kløe.  Hvorfor må alt gjøres så innviklet?  Hvorfor kan vi ikke bare dele det vi har.  Kanskje vi bare kan prøve å sette ord på det Jesus har gjort for oss.  Det blir ikke de fineste ordene, noen vil sikkert kunne si det bedre enn deg og meg, men folk vil merke at det er ekte.  Dette er meg, det er hva jeg tenker om hva Jesus betyr for meg.  De forskjellige metoder må aldri bli et mål, det må kun være hjelpemidler for dem som føler at det hjelper dem i å dele Jesus med flere.  Og om ingen blir frelst av mitt vitnesbyrd, så vitner jeg likevel fortsatt.  Hvorfor?  Jo, fordi jeg gav ingenting for det og har blitt bedt om å gi det videre for ingenting.  Resultatene er opp til Herren å dømme.

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar