torsdag 31. mai 2018

Herren er min klippe

Han sa: "Herren er min klippe, min festning og min redningsmann, min klippefaste Gud, Den jeg tar min tilflukt til, mitt skjold og mitt frelses horn, min borg og min tilflukt. Min Frelser, Du redder meg fra vold. Jeg vil påkalle Herren, som er lovprisning verdig, så skal jeg bli frelst fra mine fiender. 2. Sam 22:2-4

”Gud er Gud om alle mann var døde.  Gud er Gud om alle land lå øde,” heter det i salmen.  Uansett hvordan verden ser ut, uansett hva jeg føler og tenker, så er Herren Gud.  Han forandrer seg ikke.  Vi lever i en tid hvor alt forandres.  Samfunnet i dag ser helt annerledes ut enn for få år siden.  Utviklingen går fort.  Vi ser det også i det kirkelige landskapet.  Noen ganger er det nødvendig at ting forandres i menigheten.  Vi skal nå dagens mennesker med evangeliet.  Da må vi også benytte dagens metoder, men ikke med dagens budskap.  Budskapet er det samme gamle, gitt oss av Han som står fast til evig tid.  Det er budskapet om Jesus Kristus som er vår klippe, vår festning og redningsmann. Han er den samme i en verden som endres.  Han er trofast og vil alltid være der for oss.  Hos Ham har vi en trygghet som verden aldri kan gi. Vi kan alltid vende tilbake til Han og kjenne hvordan Han gir oss det vi trenger for vår tid.  Han gir deg frelse, trygghet, beskyttelse, tilflukt, fred, kjærlighet og glede.  Han er absolutt en lovprisning verdig. 

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar