tirsdag 1. mai 2018

Gud er den samme

Like til deres alderdom er jeg den samme, og til dere får grå hår, vil jeg bære dere. Jeg har gjort det, og jeg vil fremdeles løfte dere, jeg vil bære og redde dere.  Jes 46:4

Dette løftet fra Herren møter oss enten vi nettopp har tatt imot Ham, eller vi har levd et langt liv med Herren og kjenner at vår tid på jorden nærmer seg en avslutning.  Mange opplever etter hvert som man blir eldre at mye forandres.  Tiden går fra oss, og det er ikke lett å følge med i alt som skjer.  Venner man har hatt gjennom livet går bort og man kan føle seg ensom og forlatt.  Familien er kanskje opptatt med sine liv, både barna, jobben og venner.  Midt i alt dette kommer Herren til oss og lover at Han aldri skal forlate oss.  Han er med oss når vi er på høyden og har ungdommens livskraft og energi.  Men han er også med oss når den tid er over og vi merker at vi ikke lengre har den samme styrke som tidligere.  Når håret blir grått, øynene ser dårligere, bena skjelver – da er Herren der med all sin kraft og styrke.  Han løfter oss fremdeles opp.  Han skal både bære oss og redde oss.  Gud er fortsatt den samme.  Hebr 13:8 sier at Jesus Kristus er den samme i går, i dag og til evig tid.  Når du har lagt ditt liv i Hans hender, vil Han bære deg gjennom alle situasjoner.  

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar