mandag 7. mai 2018

Et under

Det er en liten gutt her som har fem byggbrød og to små fisker, men hva er det til så mange?  Joh 6:9
 
De fleste kristne har tenkt at "det jeg har, er så lite".  Andre har mer enn meg, og de er flinkere enn meg.  Vi vet for så vidt at Gud kan bruke oss, og at Han vil gi oss av sine gaver, men …

5000 menn var samlet.  I tillegg var det mange kvinner og barn.  De var sultne, og en av disiplene hadde frimodighet til å komme til Jesus med et barn som hadde en nistepakke med fem brød og to småfisk.  Det var lite å komme med.  Det var så godt som ingen ting.  Det var egentlig bare nok til at denne gutten kunne spise seg mett selv.  Kanskje du tenker at det du har er så lite at det får jeg ha for meg selv?  Men vi lærer av denne historien at når vi er villige til å komme til Jesus med det vi har, og Han legger sin velsignelse til, da skjer det under. Det er ikke slik at det er de som mener om seg selv at de har mye å fare med, er de som faktisk blir mest brukt av Gud.  Ydmykhet i forhold til hva vi har og hva vi kan i oss selv, er viktig.  Samtidig må vi være villige til å la Gud bruke det vi har, selv om vi føler at det er så lite.  Jo mindre vi har, jo mer må Herren legge til av sin velsignelse, og jo større blir underet.  Kanskje nettopp det du har kan gi åndelig mat til en sulten sjel? 

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar