lørdag 26. mai 2018

Vær stille !

Vær stille for Herren, og vent med lengsel på Ham!  Salme 37:7

De som skravler mest, hører ofte dårligst hva andre sier.  Derfor tror jeg det er på sin plass at Herren sier ”Vær stille.”  Skal du høre hva Han har på sitt hjerte for deg, da må du kanskje roe deg ned, være stille innfor Herren og lytte.  De fleste kristne lengter etter å høre hva Gud vil med deres liv.  Vi lengter etter å kjenne Guds nærvær, men samtidig er vi så opptatt med mange ting.  Hverdagen er travel.  Vi skal rekke så mye.  Selv feriene våre har blitt travle, fordi vi skal gjøre så mye i ferien.  Man skulle nesten hatt et par fridager etter ferien, for å hente seg inn igjen.  Bønnelivet kan også bli litt stress.  Vi deler likevel våre tanker med Herren, og ber Han svare på våre ønsker.  Bibellesningen går det kanskje heller litt dårlig med, det blir liksom ikke tid til det.  Men vi slår opp noen salige vers i ny og ne og smaker litt på den følelsen vi hadde den gangen Gud velsignet oss ut fra dette verset. 

Vi trenger en som kanskje til og med litt høyrøstet kan si til oss: Vær stille!  Stress ned.  Vil du høre hva Herren har å si, så finn roen i livet.  Ta deg også tid til å vente.  Vi liker ikke å vente, enten det er i telefonkø eller på postkontoret.  Er det kø hos Herren også nå?  Nei, vi trenger ikke å vente fordi Herren er opptatt, men fordi vi er opptatt.  Tankene raser i hodet og kroppen er rastløs. Vi trenger å vente for at vi skal finne roen og bli mottagelige for Herrens tale.  Så vil Han åpenbare seg både gjennom Ordet og i bønnen.  ”Og Guds fred som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og deres tanker i Kristus Jesus,” Fil 4:7.

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar