fredag 23. mars 2018

Å møte meg


Av dette skal alle forstå at dere er Mine disipler, om dere har kjærlighet til hverandre. Joh 13:35

Av og til tenker jeg på hvordan det oppleves for andre å komme til menigheten jeg tilhører og møte meg.  Har du tenkt slik noen gang?  Når det kommer mennesker som vanligvis ikke går på våre møter og samlinger, hvordan opplever de å møte deg?  Menigheten er jo deg og meg.  Det å møte deg, handler om å møte menigheten.  Du er menighetens ansikt for dem som kommer på besøk.  Jeg har vært på møter i menigheter hvor ”alle” har sett på meg og helt sikkert tenkt ”hvem er det?” men uten å snakke med meg.  Jeg kom og gikk uten at noen tok kontakt.  Men jeg har også besøkt menigheter som har vist både interesse og glede over å se meg.  De ville vite hvem jeg var og tok hånd om meg som gjest på en måte som gjorde at jeg følte meg vel.  Kjærligheten til mennesker finner veier til å kommunisere og skape kontakt.  Noen sier at det er vanskelig å ta kontakt med andre mennesker som de ikke kjenner.  Men kjærligheten finner veier.  Hvis hjertet er varmt, og iveren for Guds rike er til stede, så finner vi veier for å vise hverandre interesse og kjærlighet.  Det er dette som også skal kjennetegne deg som en Jesu Kristi disippel.  Så hvordan er det å møte deg?

Andaktene på bloggen er hentet fra boken "En om dagen" som er utgitt av Frihet forlag.  Boken selges nå til tilbudspris.  Klikk her for å se mer omtale

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar