søndag 28. januar 2018

Jesus ser deg


"Natanael sa til Ham: "Hvordan kjenner Du meg?" Jesus svarte og sa til ham: "Før Filip kalte på deg, da du var under fikentreet, så Jeg deg." Joh 1:48

Natanael trodde kanskje han både var gjemt og glemt under fikentreet.  Men det var En som så han.  Han visste det ikke da, men han fikk greie på det senere.  Vi har sikkert kjent på en slik følelse de fleste av oss.  Følelsen av å være gjemt og glemt av alle.  Kanskje vi også har lurt på om vi er glemt av Gud.  Men når vi sitter med slike vonde følelser, så er det En som ser oss.  Jesus Kristus ser deg og vet hvordan du har det.  Det er ikke sikkert du føler det slik i dag, men en dag vil du se og få høre at Han så deg og Han kalte deg.  Ofte er det slik at når vi i ettertid ser tilbake på den tiden som var tung og vi følte oss glemt, så synes vi det er rart at vi ikke så at Han faktisk var med oss.  I ettertid ble det så tydelig.  Men om du ikke ser Herren, så ser Han deg.  Han er aldri langt borte fra deg.  Jesaja 41:10 sier: ”Frykt ikke, for Jeg er med deg. Se deg ikke rådvill omkring, for Jeg er din Gud. Jeg styrker deg, ja, Jeg hjelper deg, Jeg holder deg oppe med Min rettferds høyre hånd.”  Se gjerne også Job 35:14.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar