mandag 1. januar 2018

En ny begynnelse


Da Jesus kom til det stedet, så Han opp, festet blikket på ham og sa: "Sakkeus, skynd deg og kom ned, for i dag må Jeg være i ditt hus." Så skyndte han seg og kom ned, og han tok imot Jesus med glede. Men da de så det, klaget alle og sa: "Han har tatt inn som gjest hos en syndig mann." Luk 19:5-7

Evangeliet om Jesus Kristus handler om å få begynne på nytt, pleier vi å si.  De gode nyhetene i Bibelen handler om at alle som vil ta imot Jesus Kristus får et nytt liv, nye mål for livet, nye holdninger, nye venner og et nytt og evig forhold til vår Skaper.  Mange mennesker ønsker å kunne starte på nytt.  De ønsker å kunne legge bak seg vonde minner, feiltrinn og den delen av fortiden som bringer dårlige følelser.  Kanskje dukker det også opp ting i dine tanker som du helst vil glemme?  En ting er viktig å huske på for alle troende: Alle frelste har en fortid, og alle syndere har en fremtid.  Mange har en forestilling om at en synder er en som har gjort mye galt.  Men for Gud handler det om du har tatt imot Jesus eller ikke.  Uansett hvor mye godt du har gjort, så er du likevel en synder i Guds øyne dersom du ikke har tatt imot Jesus Kristus.  Det er når vi tar imot Han at vi i Guds øyne går fra å være syndere til å være rettferdige og hellige.  Da Sakkeus tok imot Jesus, så gjorde han det med glede, stod det i teksten.  Når Jesus besøkte Sakkeus etterpå, var det mange som rynket på nesen.  Tenk, Jesus besøker en synder!  Ja, tenk det!  Jesus besøker oss syndere og gir oss nytt liv.  Han gir oss muligheten til å starte på nytt, med nye venner og et helt nytt forhold til vår Skaper.  Tenk for en glede!  Så får vi heller be for dem som rynker på nesen og synes dette er rart.  Be om at også de skal få en ny start i livet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar